środa, 8 września 2010

Kamień 031


Edukacja sołtysa powinna obejmować obowiązkowe zajęcia z budowy dróg. Szczególnie dróg gminnych.
Na początku nikt mi nie zdradził jak powinno się fachowo likwidować dziury w gruntowej drodze. A niestety są takie drogi na wsi, których w mieście już się raczej nie uświadczy. Niestety w 2010 r na wsi to wciąż standard, a polbrukowe uliczki wśród wiejskich domków to niedościgły ideał, którego nie uświadczysz, ani w Szczeglinie Nowym, ani w Maszkowie, ani w Mokrym, i tak dalej i tak dalej....
Centrum Węgorzewa i droga od sklepu do stawu to dziura na dziurze. Miejsce gdzie spływa woda i powstają rozlewiska, które zalewają posesje obok. Po prostu koszmar.
W 2007 ufnie zabrałem się wraz z kilkoma osobami za plantowanie w te dziury 30 ton gruzu. I co efekt był taki, że po półtorej miesiącu gruz został wypłukany, a dziury były i tak.
W 2008 już wiedziałem, że podłoże należy skorytować i dopiero tam sypać gruz, a potem go zwałować. I co z tego, jak poza gruzem nie dano mi maszyn. Wstrzymałem więc plantowanie i cierpliwie czekałem na nie.
W 2009 na prośbę burmistrza rozplantowaliśmy wielkie kawały gruzu, który czekały pod sklepem na maszyny rok.Tak długo się broniłem przed bezsensem tej roboty. Strach było go sypać, bo wielkie kawałki gruzu niszczyły opony samochodów. Efekt żaden. Mam zdjęcia potężnego bajora w miejscu, gdzie dwa tygodnie wcześniej zasypano dziury.
W 2010, dziś właśnie przyjechał wymarzony sprzęt, równiarka z pługiem i walec. Drogę wyrównali, a operator walca powiedział: "Na drogi wiejskie tylko KAMIEŃ 031". Fajnie wiedzieć, ale ja nie dostałem dla Węgorzewa nawet jednej jakiejkolwiek tony w tym roku. Rzeźbili więc na tym co było...
Tak więc teraz po prawie 4 latach, już wiem jak i czym należy reperować wiejskie drogi.I choć wszystkiego musiałem nauczyć się sam, to tym lepiej, nikt mnie teraz nie oszuka.

1 komentarz:

  1. Czy będąc człowiekiem wyposażonym w wiedzę będzie Pan startował w wyborach samorządowych?

    OdpowiedzUsuń