sobota, 18 września 2010

Dożynkowy toast


Z własnym wieńcem i własnym zespołem ludowym brało dziś udział Węgorzewo w Powiatowych Dożynkach w Sianowie. A ci którzy nas słyszeli i widzieli na scenie, mogą zaświadczyć, że byliśmy tam nie od parady, a od pięknej polskiej i słowackiej muzyki, której inni mogą nam pozazdrościć.
"Złoty Dukat" jest oryginalny dlatego, że idzie własną drogą i szuka repertuaru poza typową polską muzyką ludową. Jesteśmy otwarci na nowe klimaty muzyczne, które nie są oklepane i które mają w sobie pozytywną energię. Jakieś inne słońce, które w Słowacji i na Morawach powoduje, że tam dojrzewają winogrona. A gdzie dojrzewają winogrona, jest też wino.
Więc siedzę sobie teraz przy kieliszku mołdawskiego czerwonego wina i słucham sobie naszego hiciora "Na Orave dobre, na Orave zdrowo", który dziś pierwszy raz odsłuchuję z CD nagranego w sierpniu. Beata z Ewą śpiewają na głosy tak, że i Słowacy byliby zachwyceni. I jest pięknie......

1 komentarz:

  1. Z Těšína vyjíždí vlaky co čtvrthodinu
    včera jsem nespal a ani dnes nespočinu
    svatý Medard můj patron ťuká si na čelo
    ale dokud se zpívá ještě se neumřelo
    hm - hm hm - hm - hm

    Ve stánku koupím si housku a slané tyčky
    srdce mám pro lásku a hlavu pro písničky
    ze školy dobře vím co by se dělat mělo
    ale dokud se zpívá ještě se neumřelo
    hm - hm hm - hm - hm

    Do alba jízdenek lepím si další jednu
    vyjel jsem před chvílí konec je v nedohlednu
    za oknem míhá se život jak leporelo
    a dokud se zpívá ještě se neumřelo
    hm - hm hm - hm - hm

    Stokrát jsem prohloupil a stokrát platil draze
    houpe to houpe to na housenkové dráze
    i kdyby supi se slítali na mé tělo
    tak dokud se zpívá ještě se neumřelo
    hm - hm hm - hm - hm

    Z Těšína vyjíždí vlaky až na kraj světa
    zvedl jsem telefon a ptám se Lidi jste tam ?
    a z veliké dálky do uší mi zaznělo
    že dokud se zpívá ještě se neumřelo
    hm - hm hm - hm - hm
    že dokud se zpívá ještě se neumřelo....

    Srdečné pozdravy !

    http://www.youtube.com/watch?v=-ksD3wDChGs&feature=related

    OdpowiedzUsuń