niedziela, 3 lipca 2011

Kołomyjka z Bukowiny


Dziś nie trzeba było jechać w Karpaty, aby zobaczyć jak wygląda taniec i śpiew Hucułów. Wystarczyło zajrzeć na Rynek w Koszalinie, gdzie odbywał się XX Festiwal Kultury Ukraińskiej. I tylko mi żal, że ani kamery, ani aparatu nie miałem przy sobie, no bo jakie mogą być zdjęcia robione komórką?!

Sam śpiewam w zespole ludowym i wiem jak nasze zespoły prezentują się na scenie, ale takiego wigoru i ognistego tańca jaki zaprezentował zespół z Czerniowiec na Bukowinie, to nie widziałem!
A więc to jest ta słynna "kołomyjka" znana z piosenki "Czerwony pas" ! 
  
"Tam szum Prutu, Czeremoszu
 Hucułom przygrywa.
 A ochocza kołomyjka
 Do tańca porywa"

2 komentarze:

  1. Trzeba było Piotrze być na koncercie muzyki cerkiewnej o 17 w katedrze chór "Żurawli" słyszałem i mam ich płytę to wiem co potrafią,"Majsternia Pisni"- prezentowało troje młodych ludzi trudny rodzaj cerkiewnej muzyki ,ale interesujący , na zakończenie wyszedł chór "Dudaryk" złożony z mężczyzn i dzieci które śpiewały tak pięknie ,że ręcesame się składały do oklasków -warto było to zobaczyć

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki miałem zamiar jak wiesz, ale zostałem wezwany telefonem na akcję ratunkową i z koncertu nici.

    OdpowiedzUsuń