piątek, 15 października 2010

Sołtys anno Domini 2010


W wielkiej sali byłego urzędu wojewódzkiego w Koszalinie, odbyło się dziś Powiatowe Forum Sołtysów. Mimo tego, że było to już X-te Forum, znalazłem się na nim po raz pierwszy, za to w doborowej stawce czterech sołtysów, którzy mieli zaprezentować swoje miejscowości.Tak gwoli ścisłości w powiecie koszalińskim jest 8 gmin, a sołectw aż 136 i taka prezentacja to jakiś rodzaj nobilitacji dla naszego Węgorzewa.
Postanowiłem skoncentrować się na prezentacji naszej strony internetowej i Blogu Sołtysa. Szczególnie interesujący wydał mi się blog, jako narzędzie przydatne dla nowoczesnego sołtysa anno Domini 2010.
I tu pojawił się problem, bo prezentacja naszej strony, która działa on line, z braku sieci (w sali konferencyjnej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego sic!)musiała odbyć się off line. Wymagało to jednak, zapisania całego blogu na twardym dysku, aby można go zademonstrować. Trochę to skomplikowane, ale jakoś sobie poradziłem.
Zaskoczyła mnie jeszcze jedna rzecz, że nikt z kilkudzisięciu sołtysów, nie potrafił odpowiedzieć na moje proste pytanie: "Kiedy jest Dzień Sołtysa?"( a jest on obchodzony 11 marca).
I tylko po minie Dyrektora Genaralnego Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów widziałem, że zna odpowiedź, ale przez grzeczność solidarnie milczał z innymi...

3 komentarze:

  1. Dla mnie świetne ! Cieszę się, że Węgorzewo istnieje on line, zawsze będę jemu kibicowała, bo nieukrywajmy jest to w jakimś stopniu fantastyczny rodzaj promocji Państwa miejscowości. Strona i blog Pański, Panie Piotrze powtarzam dla mnie super sprawa . Brawo brawo i jeszcze raz brawo jak dla mnie to B O M B A jestem pod wrażeniem !!!! Czekam na więcej! Konia z rzędem temu, kto wie, dlaczego świętujemy Dzień Sołtysa 11 marca? A propos` Sołtysa... W 2003 r. Wąchocku odsłonięto pomnik Sołtysa Polskiego. Na skrzynce siedzi sołtys, a poniżej na postumencie widnieje napis: „Sołtys na zagrodzie równy wojewodzie – w hołdzie polskim sołtysom”... Dla ciekawskich podaję link ze zdjęciem. http://lestat.salon24.pl/161693,pomnik-soltysa-w-wachocku. Serdeczności i dużo uśmiechów. With love. Wielbicielka Węgorzewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za miłe słowa dziękuję, ale ja " Konia z rzędem" dałbym temu który przebuduje plac przed sklepem i drogę od przystanku do stawu. Miejsca parkingowe, chodnik, klomby na kwiaty. Taka zwykła prosta rzecz, która stać się może. Może już za rok, może .....

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie też świetnie!!! Jestem pod wielkim wrażeniem Pańskich osiągnięć, Panie Piotrze. Dzień Sołtysa!!! Cóż za niezwykła kalendarzowa wiedza. Przy Panu czuję się taką ignorantką...cicha wielbicielka

    OdpowiedzUsuń