środa, 7 maja 2014

Szwadron Węgorzewo

Trafiła mi się wioska charakterna, o ułańskich korzeniach ...
Mam przed sobą najnowszy 57 tom Wielkiej Księgi Kawalerii Polskiej, świeżo przywieziony z EMPiK-u w Koszalinie. A w środku podziękowania dla sołectwa Węgorzewo Koszalińskie.
To efekt publikacji dwóch zdjęć, które przekazałem wydawcy.
Są na nich ułani z 3 pułku Warszawskiej Dywizji Kawalerii, którzy w 1946 r osiedlili się w Węgorzewie. Potomkowie starszego ułana Stanisława Domaradzkiego do dziś mieszkają wśród nas.
Przydałby mi się taki szwadron teraz, aby nauczyć kilku ludzi, co oznacza słowo  - HONOR ...


6 komentarzy:

  1. no , no , no.... jestem pod wrażeniem! Kolejny ważny ruch w słusznym kierunku!
    Panie Sołtysie- chylę czoła i tak trzymać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te fakty o ułanach drugiego szwadronu przypominam od dwóch lat, od momentu, gdy świętowaliśmy 90 urodziny Pani Anieli Oczkowskiej, która jest żoną ułana.
      http://aktywnewegorzewo.blogspot.com/2012/07/uanska-fantazja.html

      Usuń
  2. Obecnie hasłem przewodnim we wszystkich dziedzinach życia ( społeczeństwom na całym świecie śmiem twierdzić) są pieniądze...niestety ;( Honor i dane słowo już prawie wyginęły.

    Bardzo ciekawy kawałek historii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale nie widziałem jeszcze na żadnym sztandarze słów: Pieniądze.

      Usuń
  3. Na sztandarach jednostek wojskowych i na szablach oficerskich był napis "Honor i Ojczyzna" był czas i ludzie dla których te słowa znaczyły bardzo wiele ,wręcz sens życia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam było tam jeszcze jedno pomijane od 1945 i w terażniejszości jedno z najważniejszych słów "Bóg " Bóg Honor i Ojczyzna" te 3 słowa były tym w co wierzyli walczyli i trwali mimo zapomnienia bólu i kłamstwa oraz kampanii oszczerstw

      Usuń