niedziela, 29 listopada 2009

Pierścień Rybogryfa


Niedziela, nie niedziela, jak trzeba, to trzeba wstać rano i pojechać za Wielką Górę do miasta.
A wszystko to po to, aby spotkać się w koszalińskim PTTK-u z przodownikami turystyki pieszej i pogadać nt. projektu, który podsunął mi Marcin.
Akurat trafiłem tam po raz pierwszy i to od razu na zebranie wyborcze tego oddziału. Musiałem więc przy herbatce i ciasteczkach cierpliwie wysłuchać tego co się przeważnie na takich zebraniach mówi.Przeczekałem więc cierpliwie, choć po półtorej godzinie dotarło do mnie, że jestem bez śniadania...
W końcu zostałem dopuszczony do głosu, wyciągnęłem więc przewodniki dla przodownikówi opowiedziałem jaki mam pomysł.
Chodzi o to, aby utworzyć nową odznakę krajoznawczą pn. "Pierścień Rybogryfa", opierającą się na wykorzystaniu wytyczonych w ub. roku szlaków rowerowych.Zostały one opracowane i wydane według mojej koncepcji w przewodniku "Leśne szlaki rowerowe Ziemi Sianowskiej".
Szlaki są, infrastruktura jest, przewodnik jest, robimy imprezy "Rowerem do Sianowskiej Krainy w Kratkę" od trzech lat, produkt ten został właśnie skalsyfikowany na II miejscu jako produkt turystyczny Pomorza Środkowego....
Ale to wciaż za mało, trzeba iść za ciosem , szukać sposobów dotarcia do różnych środowisk turystycznych i właśnie PTTK ze swoja turystyką kwalifikowaną jest takim miejscem opiniodawczym.
Pomysł mam taki, aby ta odznaka była trójstopniowa. Pierwszy stopień przejechanie lub przejście "Sianowskiej Krainy w Kratkę".Drugi stopień to "Gotyckie ścieżki" a w nim przejście z Góry Chełmskiej na Świętą Górę Polanowską i zaliczenie trasy "Szlakiem gotykich kościołów". Trzeci najwyższy stopień powinien być trasą przez wszystkie miejscowości, poprowadzonym z wykorzystanim różnych szlaków na obrzeżach gminy.I tak ze Skwierzynki niebieskim przez Osieki, Rzepkowo do Iwięcina. Stąd żółtym do Bielkowa, Dąbrowy i Karnieszewic. Dalej czerwonym do Sieciemina i Przytoku. Dalej czarnym przez Ratajki do Sierakowa i Sowna. Stąd czerwonym do Szczeglina i Węgorzewa. Z Węgorzewa niebieskim do Maszkowa, Kłosu i Kędzierzyna. Z Kędzierzyna czarnyn do Skwierzynki.W ten sposób trasa przechodzi przez 17 naszych miejscowości !! spinając je w jeden szlak - Pierścień Rybogryfa.
No właśnie nie gryfa, ale rybogryfa, bo mało kto zauważa, że w herbie Sianowa znajduje się specyficzny rodzaj gryfa, gryf z ogonem ryby, czyli rybo-gryf.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz