poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Zaproszenie do Lwowa


Dostałem niezwykłe zaproszenie.

Zaproszenie do Lwowa na obchody 200-lecia szkoły,  która powstała w 1816 r.
Szkoła Ogólnokształcąca nr 10 im. św. Marii Magdaleny jest jedną z ostatnich dwóch polskich szkół w  800 tysięcznym Lwowie.

Ze względu na charakterystyczne wejście, nazywana jest szkołą pod trójkątem:
"Stoi niczym pomnik z wejściem pod trójkątem ukochana szkoła z numerem dziesiątym"
Na nowym sztandarze za budynkiem szkoły znajduje się kontur kościoła św. Marii Magdaleny. 

W tym właśnie kościele moja Mama przystąpiła do Pierwszej Komunii w  czerwcu 1945 r 

Tym razem nie pojechałem, ale pojadę, bo ciągnie mnie do Lwowa i do ludzi, których tam poznałem. Ciągnie mnie do miasta, w którym mógłbym się urodzić, gdyby nie wojna ...


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz