piątek, 6 lutego 2015

Rodzinna tajemnica

Wczoraj dostałem przesyłkę, a w niej coś specjalnego.
To replika oryginalnej odznaki II Brygady Legionów Polskich przyznana mi z numerem 063. Dostałem ją dlatego, że brałem udział w jubileusz stulecia walk Legionów Polskich w Karpatach Wschodnich w 2014 r na Ukrainie. 
Taką samą odznakę dostał mój dziadek Jan Galiciński w 1916 r. Lecz zachowała się po niej tylko ta miniaturka, zakładana do garnituru. Historia tej odznaki była dla mojej rodziny tajemnicą i zagadką przez długie lata. Nikt z nas nie wiedział, co ona oznacza...

Jolanta Rudnik z Radia Koszalin nagrała reportaż "Śladami dziadka", w którym opowiedziałem jej jak odkryłem rodzinną tajemnicę. 
http://www.radio.koszalin.pl/pl/program-issue/reportaz-w-radiu-koszalin-jolanta-rudnik-sladami-dziadka.6364.html
Tu znajduje się ten reportaż.
To niezwykłe uczucie być z polską flagą na Przełęczy Legionów sto lat po pewnym 16 -letnim legioniście, który jeszcze wtedy nie domyślał się, że zostanie moim dziadkiem ...

1 komentarz:

  1. Polecam wszystkim przesłuchanie reportażu "Śladami dziadka". Bardzo ciekawa i wzruszająca historia legionisty.

    OdpowiedzUsuń