czwartek, 11 listopada 2021

My Druga Brygada

Na jesieni 1916 r wybito dla żołnierzy II Brygady Legionów Polskich ponad 5000 takich pamiątkowych odznak. Jedna z nich trafiła do legionisty Janka Galicińskiego, który jeszcze wtedy nie wiedział, że zostanie moim Dziadkiem ...

Po ostatniej wojnie pozostała nam w rodzinie tylko miniaturka tamtej oryginalnej odznaki.

Na jesieni w 2014 r byłem na Ukrainie z okazji 100 - lecia walk II Brygady w Karpatach. Dowiedziałem się wtedy, że Eryk Matecki ze Lwowa postanowił stworzyć pamiątkową replikę tamtej odznaki. I tak odzyskałem coś, co trudno wymierzyć w pieniądzach. Odzyskałem kawałek tożsamości. I dumy ...

A swoją drogą jestem ciekaw w ilu polskich rodzinach zachowały się takie pamiątki po legionistach z Żelaznej Brygady ?

Bardzo proszę o kontakt rodziny żołnierzy II Brygady Legionów: orsobruno@wp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz