wtorek, 9 października 2018

Jak rozbudować szkołę w Szczeglinie ?


Szkoła w Szczeglinie pilnie potrzebuje dodatkowych pomieszczeń, a gmina od dwóch lat udaje, że nic nie można zrobić z rozbudową tej szkoły. W 2016 r odrzucono wniosek Stowarzyszenia "Refugium" o nadbudowę piętra nad salą gimnastyczną, bo podobno fundamenty są za słabe.
Obiecałem jako radny publicznie 3 września na rozpoczęciu roku szkolnego, że złożę własny wniosek do budżetu Gminy Sianów o rozbudowę szkoły w Szczeglinie i 28 września słowa dotrzymałem.
Oto mój pomysł:
Obok sali gimnastycznej od strony zachodniej jest rezerwa terenu. Na niej można dobudować do boku sali parterowe pomieszczenie o powierzchni 100 m kw. Na zdjęciu powyżej to teren, gdzie stoją samochody.
Budynek powstanie na nowych fundamentach. Łatwo go też będzie podłączyć pod wszystkie media, które już są w sali gimnastycznej (na mapie nową część zaznaczyłem na czerwono).
Wyznaję zasadę, że jak ktoś chce to szuka sposobu, a jak ktoś nie chce to szuka powodu. Skoro sposób już jest, warto dodać, że gmina może inwestować w szkoły, które prowadzą stowarzyszenia.
Tak jak została wyremontowana szkoła w Suchej Koszalińskiej.

Ja sposób na rozbudowę znalazłem. 
I wiem też, że Gmina Sianów ma pieniądze na inwestycje.
Teraz pora na ruch Burmistrza Berlickiego, bo skoro można było pomóc szkole w Suchej, to dlaczego nie można pomóc uczniom w Szczeglinie ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz